Nejčastější dotazy (FAQ)

Omezení hluku na letišti

  • Lety motorových letadel nad okolními obcemi ve výšce pod 1800 ft / 550 m AMSL jsou zakázány.
  • Průlety Letištní provozní zónou (ATZ) ve výšce MNM 2500 ft / 830 m AMSL.
  • Denní výcvikové lety vrtulníků na letištních okruzích jsou povoleny pondělí až pátek od 0700 (0600) do 1500 (1400) UTC, v sobotu od 0900 (0800) do 1300 (1200) UTC. Mimo tuto dobu jsou denní výcvikové lety vrtulníků na letištních okruzích zakázány.
  • V neděli a ve státní svátky jsou výcvikové lety vrtulníků na letištních okruzích zakázány.
  • Vrtulníky provádějí převážně západní okruhy. Neprovádět nácvik přistání do terénu v prostoru uvnitř letištních okruhů.
  • Maximální počet letadel ve výcviku na letištních okruzích je 6, přičemž na jednom okruhu mohou být maximálně 4 letadla.
  • Při nočním létání je minimální okruhová výška 2100 ft/700 m AMSL. Nad městem Hradec Králové je minimální výška 2500 ft/830 m AMSL.
  • Noční výcvikové lety provádět pouze na východním okruhu. Maximální počet letadel ve výcviku na letištním okruhu v noci jsou 4.
  • Noční výcvikové lety v ATZ jsou povoleny pondělí až čtvrtek od TE do 2100 (2000) UTC. Mimo tuto dobu jsou noční výcvikové lety v ATZ zakázány.
  • Ve státní svátky jsou noční výcvikové lety v ATZ zakázány.
  • Výsadkové lety jsou v neděli a ve státní svátky povoleny maximálně do 1600 (1500) UTC. Stoupání na výsadkové lety provádět mimo ATZ.

Platná omezení jsou uvedena ve VFR příručce, která je volně dostupná na webu.

Lety na/z letiště Hradec Králové mezi 22:00 a 6:00 nejsou zakázány.

Vzdušný prostor nad Hradcem Králové a jeho okolí je volný vzdušný prostor a je tedy užíván i jinými letadly než těmi, která jsou trvale umístěna na letišti. Tento fakt je tedy potřeba vzít v úvahu zejména v situaci, kdy je nad městem nebo jeho okolí spatřeno letadlo v nočních hodinách. Tento provoz nemusí nutně směřovat na letiště Hradec Králové nebo z něj odlétat.

Není a je to dáno faktory, které jsou spojené s vybavením letadla a výškou letu. Tyto faktory totiž přímo ovlivňují možnosti radarového sledování letového provozu a jeho vyhodnocování ze strany řízení letového provozu.